Zastanawiasz się jak napisać dobre CV dla Recepcjonistki/sty? Jesteś w dobrym miejscu!

Znajdziesz recepcjonistów w każdej branży i prawie w każdej firmie i jeśli pracowałaś/eś wcześniej w tej branży wiesz, że może to być bardzo wymagające stanowisko. Pracodawcy oczekują od CIebie, że będziesz przyjazna, entuzjastyczna i będzie w stanie zarządzać wszystkim, co stanie Ci na drodze, odbierając telefony, witając gości, udzielając informacji, zarządzając spotkaniami itp. Może być również wymagane dowolna liczba zadań w całym biurze. Jest to rola, która wymaga umiejętności współpracy z ludźmi oraz świetnej organizacji w tym środowisku pracy. Jako potencjalny recepcjonista chcesz, aby twoje CV sprawiło, że te wszystkie skille były widoczne dla rekrutera.

Jak stworzyć profesjonalne CV, które zwróci uwagę rekrutera i wygra rozmowę kwalifikacyjną, będzie łatwiej napisać chciane CV, kiedy zastosujesz się do kilku porad zawartych w tym blogu.

Stwórz swoje CV

CV wzóry recepcjonistki

CV wzory recepcjonistki

Pobierz ten szablon CV - Recepcjonistki

Przewodnik w pisaniu CV dla recepcjonistki/sty

  1. Dane
  2. Co wyróżnić w CV dla Recepcjonistki
  3. Pamiętaj, aby podać następujące informacje
  4. Przykłady podsumowania kariery recepcjonistki
  5. Opisy stanowisk, obowiązki i przykłady obowiązków
  6. Podkreśl swoje osiągnięcia
  7. Co należy wpisać, w sekcji edukacyjnej dla Recepcjonistki
  8. Co napisać w sekcji umiejętności i doświadczeniu recepcjonistki
  9. Przykłady umiejętności miękkich
  10. Referencje
  11. Klauzula

Dane

  • Informacje kontaktowe: imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail. Można dodać alternatywne kanały kontaktowe, a także dane URL profilu LinkedIn.
  • Podsumowanie profilu: To wprowadzenie do twojego CV musi mieć wpływ na rekrutera Dołącz szeroki przegląd swoich umiejętności, lat doświadczenia w branży. Powinieneś być konkretny i podać stanowisko, na które aplikujesz (maksymalnie 1-3 zdania).

  • Podsumowanie kwalifikacji: Podaj dokładne informacje o certyfikatach i kwalifikacjach, które ukończyłeś, wraz z instytucją, nazwą kwalifikacji i datami. Nie zapomnij podać również kwalifikacji, które obecnie zdobywasz. W przypadku ról recepcjonistycznych często wymagany jest dyplom ukończenia szkoły średniej, ale niektóre oferty pracy mogą wymagać również świadectw po ukończeniu szkoły. Możesz również wymienić krótkie kursy, warsztaty i szkolenia wewnętrzne, które otrzymałeś, aby zwiększyć wiarygodność swojego CV.

  • Odpowiednie doświadczenie w odbiorze: Wyczyść historię zatrudnienia, podając szczegółowe informacje dotyczące ostatnich dziesięciu lat doświadczenia, aż do aktualnego stanowiska. Użyj wyrazistych zdań z punktorami, aby wymienić najważniejsze czynności związane z odbiorem. Oferty pracy recepcjonistów zwykle istnieją w branżach, w których kontaktujesz się z klientami i konsumentami osobiście, takich jak produkty detaliczne, sprzedaż samochodów, elektronika, produkty spożywcze, odzież, sprzęt, medycyna i inny rodzaj produktów konsumenckich kupionych bez recepty lub w punkcie sprzedaży detalicznej lub sklep.

Role odbiorcze mogłyby jednak pełnić funkcje telefoniczne tylko wtedy, gdy każdego dnia trzeba przekazywać duże ilości połączeń do odpowiednich działów. Mogą to być firmy ubezpieczeniowe, biura federalne, instytucje rządowe, dostawcy usług telekomunikacyjnych i banki. Musisz być konkretny. Jasno określ cel swojej pracy (osobiście lub telefonicznie), a także branże, w których pracowałeś.

  • Podsumowanie umiejętności / Kluczowe umiejętności: Zawiera słowa kluczowe z ogłoszenia o pracy i określonego zestawu umiejętności. Daje to bardzo potrzebną wiarygodność twojego CV.

  • Edukacja / Licencje / Certyfikaty / Odpowiednie zajęcia / Szkolenie: Rozpocznij od dyplomów lub akredytacji po szkole, jeśli dotyczy. Wymień wszystkie ukończone kursy rozwoju zawodowego, warsztaty lub programy, które lepiej przygotowały cię do pracy jako recepcjonistka, takie jak strategie obsługi klienta, konflikty, aplikacje rozdzielcze, techniki rozwiązywania konfliktów, przemysł i szkolenia dotyczące produktów.

  • Informacje dodatkowe: Czy powinieneś podać szczegółowe informacje o swoich hobby lub klubach, do których należysz? Jest to obszar kontrowersyjny i opinie na ten temat są podzielone. Niektórzy doradcy zawodowi uważają, że w tego rodzaju dodatkowych zajęciach nie ma miejsca na profesjonalne CV i że powinieneś skoncentrować się na swoim doświadczeniu zawodowym i kwalifikacjach.

Inni twierdzą, że należy je wymienić tylko wtedy, gdy mogą odpowiedzieć na pytanie „dlaczego jestem idealny do tej pracy?” Zainteresowania te mogą również stanowić dobry punkt do rozmowy w wywiadzie, więc jeśli je uwzględnisz, przygotuj się na ich rozmowę.

Kolejną zaletą jest to, że tego rodzaju działania mogą ilustrować, że masz kreatywną i zaokrągloną osobowość. Nie odnoszą się więc tylko do określonych umiejętności, takich jak księgowość, jeśli jesteś skarbnikiem lokalnego klubu tenisowego, ale pokazują również, że byłbyś miłym człowiekiem w biurze. Nie zapominaj, że rekrutujący jest również człowiekiem i chętniej będzie współpracować z ludźmi, z którymi mogą się dogadać.

Stwórz swoje CV

Co wyróżnić w CV dla recepcjonistki?

Niezależnie od twojego doświadczenia jako Recepcjonistki, rekrutujący i menedżerowie ds. zatrudnienia muszą wiedzieć o tobie kilka istotnych rzeczy, aby upewnić się, że jesteś odpowiedni dla ich zespołu.

Pierwszym aspektem, który należy podkreślić, jest zakres roli. Istnieją miliony firm z każdym możliwym produktem oferowanym klientom. Najlepiej byłoby, gdybyś był konkretny w branży, w której pracujesz, bez względu na to, czy zajmowałeś się klientami stacjonarnymi, czy  rozmiarem centrali call center i średnią liczbą połączeń, z którymi masz do czynienia w ciągu jednego dnia.

Po drugie, recepcjonistka często jest „twarzą firmy” siedzącą w recepcji lub w holu firmy. Musisz pokazać im, że jesteś w stanie zapewnić doskonałą obsługę klienta, obsługiwać wiele żądań klientów w tym samym czasie, rozpatrywać reklamacje we właściwy sposób.

Następnie recepcjonistka bierze również udział w czynnościach wsparcia administratora, takich jak dystrybucja wiadomości, planowanie spotkań i wysyłanie e-maili informacyjnych do klientów. Obowiązki te mogą obejmować odpowiadanie na zapytania i udzielanie informacji ogółowi społeczeństwa, klientom, odwiedzającym i innym zainteresowanym stronom dotyczących działań prowadzonych w zakładzie. Często konieczne może być pełnienie roli „ludzkiego asystenta Map Google” w celu dostarczania wskazówek i adresów dotyczących lokalizacji działów i biur w organizacji.

W tej sekcji pamiętaj o systemach i aplikacjach, które znasz, takich jak Outlook, Zoom, VoIP i CRM (są to tylko przykłady).

Wreszcie są cele, cele i wskaźniki KPI ( kluczowe wskaźniki efektywności), które musisz osiągnąć. Podaj tutaj liczbę, na przykład liczbę przychodzących klientów w ciągu dnia, podział między stałych i nowych klientów, średnią liczbę codziennych połączeń lub liczbę rozszerzeń centrali, za które jesteś odpowiedzialny.

Możesz naprawdę stworzyć doskonałe pierwsze wrażenie, dzieląc opis pracy na główne obszary odpowiedzialności Recepcjonistki/sty.

Obsługa klienta:

  • Stworzyła przyjazne środowisko i zapewniała doskonałą obsługę klienta.
  • Spotkała się z klientami wchodzącymi do budynku. Odprowadzaj klientów do miejsc    spotkań.

Zapytania:

  • Odpowiadała na pytania klientów dotyczące produktów, cen, dostępności, zastosowań produktów i warunków płatności, jeśli mają oni konto w firmie.

Administracja:

  • Archiwizowała i przechowywała rekordy oraz aktualizowała bazę danych firmy.
  • Sprawdzała dokumenty i pisemne notatki ze spotkań.
  • Wykonywała kserokopię i skanowanie zgodnie z wymaganiami.

Wielozadaniowość / Multitasking:

Odbieranie i sprawdzanie połączeń oraz przekazywanie połączeń.

  • Przekazywała informacje, odbieranej wiadomości.

Zarządzanie kalendarzem:

  • Planował/a spotkania i rezerwowała sale konferencyjne
  • Organizowała i aktualizowała kalendarz.
  • Odpowiedzialna/y za organizację podróży

Pamiętaj, aby podać następujące informacje

Lokalizacje, w których chcesz pracować.

Wiele stanowisk recepcjonistek wymaga od pracowników pracy w weekendy, święta i czasami zostania dłużej, czyli brania nadgodzin w danych wymagających więcej pracy, jeśli firma działa w systemie 24-godzinnym. Musisz wyrazić wolę poza regularnymi godzinami pracy lub tygodniami pracy.

Wspomnij także o platformach administracji sprzedaży i platformach zarządzania relacjami z klientami (CRM), takich jak SAP, Oracle, Vanguard, Sage, SalesForce, SaaS.

Przykłady podsumowania kariery recepcjonistki

Menedżerowie ds. zatrudnienia mają dużą liczbę CV do przejrzenia i ograniczony czas na ich szczegółowe przeczytanie. Podsumowanie swojej kariery powinno być zwięzłe i na temat. Najpierw dodaj najtrafniejsze informacje, aby przyciągnąć ich uwagę, aby szybko mogli przeczytać twoje CV. Chcą od razu w nim zobaczyć, że możesz obsłużyć wiele połączeń i zapewnić doskonałą obsługę klienta!

Podsumowanie swojej kariery  rozpocznij od wieloletniego doświadczenia w branży i podstawowych obowiązków, które wykonywałeś. Im bardziej twoje CV odnosi się do opisu stanowiska wraz ze słowami kluczowymi, tym lepsze będzie Twoje dopasowanie.

Następnie dodaj wszystkie wyjątkowe cechy, które pomogą zwiększyć wartość firmy, jeśli Ciebie zatrudnią. Menedżer ds. Zatrudnienia chciałby wiedzieć, czy posiadasz „umiejętności kreatywne wraz ze zdolnością zaangażowania, doskonałej umiejętności wielozadaniowości i czy jesteś profesjonalny w obsłudze trudnych klientów”.

Należy pamiętać, że te cechy należy udowodnić na przykładach w sekcji doświadczenia zawodowego, aby wzmocnić swój przekaz.

Przykłady podsumowania kariery:

Przykład nr 1

Wysoko wykwalifikowana recepcjonistka z różnorodnym doświadczeniem w pracy, w tym gościnnością, sprzedażą detaliczną i opieką zdrowotną. Doświadczenie w zakresie obsługi klienta i aplikacji na recepcji. Ukończyła różne warsztaty obsługi klienta i posiada certyfikat umiejętności rozwiązywania konfliktów.

Przykład nr 2

Profesjonalny recepcjonista z silnymi umiejętnościami interpersonalnymi i przyjaznym usposobieniem. Doskonały wielozadaniowość i osobowość dyplomatyczna do rozpatrywania skarg klientów z najwyższą uprzejmością. Zna liczne narzędzia do zarządzania systemem telefonicznym, systemy oprogramowania do planowania i aplikacje do prezentacji.

Przykład nr 3

Doświadczony pracownik biurowy z ośmioletnim doświadczeniem w firmie ubezpieczeniowej. Dogłębna znajomość branży ubezpieczeniowej i usług finansowych. Biegły w planowaniu i organizacji spotkań na miejscu i poza nim.

Opisy stanowisk, obowiązki i przykłady obowiązków

Pracodawca spodziewałby się, że w życiorysie kandydata będą widoczne następujące podstawowe obowiązki i zestawy umiejętności. Oto kilka przykładów podstawowych obowiązków recepcjonistki w różnych branżach.

Recepcjonista/ka nocnego biura jest odpowiedzialny;

  • Zarządzanie cyfrowymi i papierowymi systemami archiwizacji
  • Zapewnienie wsparcia administracyjnego i biurowego
  • Odbierał połączenia przychodzące i odpowiadał na zapytania klientów
  • Koordynował całonocne obowiązki biurowe, takie jak faksowanie i kserowanie dokumentów, aby przygotować się na poranne spotkania
  • Monitorował zapasy materiałów biurowych i kuchennych
  • Aktualzował codzienne pobieranie informacji o sprzedaży do bazy danych i przygotuj wsparcie dla zarządzania
  • Planował i koordynował działania personelu wsparcia po godzinach i organizował wezwania po godzinach, jeśli to było konieczne
  • Kontrolował szuflady kasowe i prowadził codzienny dziennik nadwyżek i niedoborów
  • Utrzymywał łączność między personelem zamykającym i otwierającym biuro
  • Zarządzał wysyłkami międzynarodowymi i krajową za pośrednictwem PocztaPolska i DHL.

Recepcjonista / rejestratorka w placówce medycznej jest odpowiedzialny;

  • Rejestrowanie pacjentów
  • Potwierdzanie, odwoływanie i zmiana terminów wizyt
  • Udzielanie informacji pacjentom
  • Przyjmowanie płatności i wystawianie faktur
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej
  • Wypełnianie kart, porządkowanie i wydawanie wyników badań, archiwizacja dokumentów
  • Weryfikacja prawa do świadczeń z ubezpieczenia

Recepcjonista / Recepcjonistka  w Hotelu jest odpowiedzialna;

  • Powitanie gości oraz zapewnienie im pozytywnego pierwszego wrażenia na temat Hotelu
  • Odpowiedzi na pytania telefoniczne i osobiste związane z usługami hotelowymi i rozwiązanie wszelkich problemów
  • Przetwarzane zameldowanie i wymeldowanie gości
  • Przygotowane i wypełnione rachunki za pokój i restaurację
  • Pomagał/a gościom w przechowywaniu kosztowności w bezpiecznym sejfie
  • Współpracował/a z innymi działami hotelu
  • Odpowiedzialna za obsługiwanie płatności gotówką i kartami kredytowymi

Stwórz swoje CV

Podkreśl swoje osiągnięcia

Twoim celem jest zastanowienie się, co Cię wyróżnia, z czego jesteś najbardziej dumny lub co osiągnąłeś w poprzednich rolach. Teraz przelej to na napisanie osiągnięć, które przyciągną uwagę rekrutera lub specjalisty ds. zatrudnienia.

Przykłady:

  • Przeprowadził/a konsultacje w sprawie przeprojektowania biurowego systemu planowania, zwiększając dokładność o 38%.
  • Osiągnięto 95% wynik zadowolenia klienta na podstawie formularzy opinii.
  • Obsługiwał/a z powodzeniem ponad 100 połączeń telefonicznych dziennie bez reklamacji w ciągu ostatnich 2 lat.

Co należy wpisać, w sekcji edukacyjnej dla recepcjonistki

Sekcja edukacji stanowi integralną część Twojego CV, nawet jeśli nie masz dyplomu. W dzisiejszych czasach recepcjonistki mają również dostęp do szkoleń w zakresie rozwoju kariery. W skrócie, wskaż Co, Gdzie i Kiedy w odniesieniu do swoich kwalifikacji, certyfikatów lub kursów lub  ukończonych warsztatów. Nazwa twoich kwalifikacji, instytucji i daty ukończenia jest więcej niż wystarczająca.

Pamiętaj, aby podać aktualne kwalifikacje, które właśnie kończysz. W odniesieniu do kursów i certyfikatów należy wziąć pod uwagę tylko te, które pasują do ubieganej się pracy, czyli Recepcjonistki. Kurs plastyczny w Warszawie nie ma znaczenia, jeśli ubiegasz się o stanowisko Recepcjonistki.

Ukończone szkoły średnie i wyższe muszą być wymienione w następujący sposób:
Rozpocznij od daty rozpoczęcia i daty ukończenia dla dyplomów, stopni stowarzyszonych i stopni licencjackich. W przypadku kursów wystarczy podać datę ukończenia. Dalej jest pełna nazwa kwalifikacji, następnie pełna nazwa instytucji, a następnie miasto lub skrócona nazwa państwa. Podaj dane dyplomu ukończenia szkoły średniej w podobny sposób, ale uwzględniaj je tylko, jeśli masz mniej niż pięć lat doświadczenia zawodowego.

Oto kilka przykładów CV Recepcjonistki z ponad pięcioletnim doświadczeniem:

2012-2013 Certyfikat Recepcjonistki Medycznej, College-Med, Warszawa

2016-2018 Dyplom w administracji opieki zdrowotnej, Uniwersytet Medyczny, Warszawa

Co napisać w sekcji umiejętności życiowych recepcjonistki

Recepcjoniści muszą mieć zarówno twarde, jak i miękkie umiejętności, ale możesz się zastanawiać, jakie szczegóły należy podać w swoim CV. Przejrzyj ofertę pracy i zastanów się, jakie umiejętności pozwolą ci lepiej wykonywać swoje obowiązki i obowiązki. Na przykład, jeśli zadanie wymaga dużo pisania lub korzystania z komputera, dotknij liczby słów na minutę, które możesz wpisać. Jeśli na co dzień będziesz korzystać z wielu urządzeń, możesz wspomnieć, jakiego typu kopiarki, wieloliniowe systemy telefoniczne i urządzenia elektroniczne znasz.

Nie bój się dodawać określonych umiejętności z opisu stanowiska. Menedżerowie ds. Rekrutacji szukają tych umiejętności i często ustalają priorytety w życiorysach, które wyraźnie je podają.

Twarde umiejętności dla CV recepcjonistki

  • Microsoft Office (Word, Excel, Outlook)
  • Zarządzanie dostawami
  • Umiejętności pisania na klawiaturze (w tym WPM)
  • Znajomość oprogramowań do zarządzania informacjami
  • Korzystanie ze sprzętu biurowego (faksy, kopiarki itp.)

Miękkie umiejętności dla CV Recepcjonistki

  • Umiejętności komunikacyjne pisemne jaki ustne
  • Umiejętność słuchania
  • Profesjonalizm
  • Orientacja na klienta
  • Organizacja i planowanie
  • Radzenie sobie z presją i tolerowaniem stresu
  • Dbałość o szczegóły
  • Inicjatywa
  • Niezawodność
  • Wielozadaniowość
  • Wydajność
  • Rozwiązanie konfliktu
  • Rozwiązywanie problemów
  • Umiejętność priorytetyzowania
  • Zarządzanie czasem

Zdobycie pracy wymaga CV, które odpowiednio reklamuje twoje mocne strony i doświadczenie, jak opisanym przez nas blogu/ poradniku. Teraz, gdy masz wyraźniejsze pojęcie o tym, co wchodzi w skład wyjątkowego życiorysu, nadszedł czas, aby napisać własny. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy i sugestii, mamy również dodatkowe narzędzia, z których możesz skorzystać.

Referencje

Możesz po prostu napisać, że „referencje są dostępne na żądanie”, ale dodanie konkretnych osób może być dość przekonujące o Twojej pewności siebie i umiejętnościach. Pamiętaj, aby podać imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail i numer telefonu co najmniej dwóch odpowiednich kierowniczych - i upewnij się, że poprosiłeś daną osobę o zgodę przed użyciem jej nazwiska i poinformowałeś tę osobę, że może się spodziewać kontaktu. Większość firm skontaktuje się z nimi albo bezpośrednio przed rozmową kwalifikacyjną, albo po telefonicznej rozmowie o pracę.

Klauzula

Według prawników, klauzula w CV powinna być jak najbardziej precyzyjna, toteż można się w niej powołać (jak w przykładzie sprzed maja 2018 r.), na podstawę prawną. Oto przykład:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)".

I odpowiednio, dla zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, klauzula będzie brzmieć:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych również na potrzeby przyszłych rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)".

Oczywiście, można (a nawet estetyka tekstu tego wymaga) połączyć dwie zgody w jedną i napisać:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez (nazwa firmy) w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko, jak również na potrzeby przyszłych rekrutacji prowadzonych przez (nazwa firmy)".

Alternatywnie, ze wskazaniem podstawy prawnej, klauzula będzie brzmieć:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji, jak również na potrzeby przyszłych rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)".

Klauzulę możesz również napisać własnymi słowami. Ważne, by była - jak wspominaliśmy wyżej - jak najbardziej precyzyjna i konkretna.

Nasz profesjonalny kreator CV ułatwia rozpoczęcie lub udoskonalenie CV, który ułatwi pisanie krok po kroku. Przypomnij sobie, jak ważne jest pokazanie swoich umiejętności technicznych, takich jak znajomość oprogramowania do wprowadzania danych i pakietu Microsoft Office. Nasz kreator zapewnia uwzględnienie tych umiejętności i nie tylko, udzielając przy tym porad dotyczących różnych sekcji w CV.

Uczyń proces pisania tak prostym i bezstresowym, jak to możliwe. Nasze wzory, porady i narzędzie; kreator do budowania CV są tutaj, aby poprowadzić Cię przez proces i pomóc Ci uzyskać wymarzoną pracę w najkrótszym czasie, niż sobie wyobrażałeś.

Powiązane artykuły

Już ponad 112 872 użytkowników przygotowało swoje CV

Dzięki kreatorowi CV Maker możesz w ciągu 15 minut szybko i prosto stworzyć charakterystyczne, profesjonalne CV.

Stwórz swoje CV

Zyskasz o 65% więcej szans na znalezienie pracy