CV Wzory

DropDown

CV Marketing

StarStarStarStarStar

CV Marketing

Joanna celowo wybrał szablon Toronto. Dzięki temu jako Doświadczony Marketingu może w przekonujący sposób przedstawić swoje doświadczenie zawodowe i projekty. Krótkie i słodkie.

Stwórz CV w tej branży

"Zorientowana na misję Specjalistka ds. Marketingu. Ponad 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu inicjatyw promocyjnych. Ekspertka w dziedzinie marketingu online, pozyskiwaniu klientów i utrzymywaniu z nimi dobrych relacji. Zwiększyłam czas trwania odwiedzin na stronie internetowej do ośmiu minut"

Joanna Janiak - Specjalistka ds. Marketingu

CV marketing

Spis treści

Jak napisać idealne CV marketing? Wzór CV Specjalisty ds. Marketingu

Marketing jest jedną z tych branż, w których pracodawcy od zawsze oczekują konkretnych umiejętności: tych miękkich, jak i twardych. Mimo ścisłych wymagań sam marketing jest bardzo rozległą dziedziną. Wymaga się w niej wiedzy z obszarów sprzedaży, analitycznego myślenia, a przy tym jeszcze kreatywności. 

Nic dziwnego zatem, że wiele osób ma kłopot z napisaniem życiorysu, który zwróciłby uwagę rekrutujących. Jest tyle kwestii do poruszenia, że czasami nawet doświadczony marketing manager CV wykona w sposób nieskładny i mało czytelny.

W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie specjalnie dostosowany do Twoich potrzeb szablon. Pomoże Ci on uporządkować poszczególne punkty Twojego życiorysu. Ale zacznijmy od początku. Spróbujemy przybliżyć Ci sekret idealnego CV. Tak naprawdę, to właśnie ono jest pierwszą próbką Twoich umiejętności marketingowych.

CV marketing - wzór

Pobierz wzór CV dla Specjalisty ds. Marketingu

Pobierz ten szablon CV

Tak się składa, że marketing jest coraz bardziej popularnym i obleganym kierunkiem zawodowym. Podczas rekrutacji, firmy stosują filtry, które pomagają im z góry odrzucić czyjeś zgłoszenie lub zakwalifikować je do dalszego etapu rekrutacji. Aby nie odpaść przy pierwszej lepszej selekcji, warto jest postawić na komplet dokumentów, czyli CV wraz z listem motywacyjnym. 

Ponadto, żyjemy w dobie internetu. Czasami nasze social media powiedzą o Tobie więcej, niż Ty sam chciałbyś o sobie powiedzieć. Zadbaj zatem o przejrzystość w tych miejscach. Upewnij się, że nie ma tam nic, co mogłoby zadziałać na Twoją niekorzyść. W dodatku rekruterzy coraz chętniej zaglądają na portal LinkedIn. Jest to swego rodzaju wirtualne CV/portfolio. Możesz wykorzystać je w odpowiedni sposób, by zyskać sympatię potencjalnego pracodawcy.

Jedną z kluczowych rzeczy jest to, aby jak najlepiej poznać oczekiwania firmy, do której aplikujesz. Na co kładą nacisk? Jakie umiejętności są u nich najwyżej punktowane? 

Warto jest pisać swoje CV marketing pod kątem kwestii istotnych dla pracodawcy. Jest to moment swego rodzaju “autopromocji”, więc dobrze jest znać potrzeby naszego odbiorcy i dostosować do nich treść życiorysu. Podobnie jak na załączonym wzorze, podkreślaj swoje najmocniejsze strony. W ten sposób wywrzesz na pracodawcy jak najlepsze wrażenie.

Profil osobisty

Profil osobisty (lub też podsumowanie), jest tak naprawdę wstępem do Twojego CV. To krótkie wprowadzenie, które zawiera kluczowe elementy Twojego życiorysu. Przedstawia Twoje cechy, mówi przyszłemu pracodawcy o umiejętnościach i zdobytym doświadczeniu. 

W tej sekcji możesz opowiedzieć krótko o swojej wizji pracy w przyszłej firmie. Może jest coś, co po latach doświadczenia chciałbyś wnieść do nowego zespołu? Jeżeli masz w sobie cechy, które uważasz, że mogłyby wyróżnić Cię na tle innych pracowników — zakomunikuj to. Twój profil zawodowy informuje rekrutera, dlaczego powinien wybrać na to stanowisko właśnie Ciebie.

Oto kilka przykładów podsumowań profilu:

1. Przykładowy profil

"Zorientowany na misję Specjalista ds. Marketingu. Ponad pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu inicjatyw promocyjnych. Ekspert w dziedzinie marketingu online, pozyskiwaniu klientów i utrzymywaniu z nimi dobrych relacji. Zwiększyłem czas trwania odwiedzin na stronie internetowej do ośmiu minut."

2. Przykładowy profil

"Zorientowany na wyniki Menedżer ds. Reklamy, z dużym doświadczeniem w technikach promocji przychodzących. Mam doskonałe oko do projektowania i komunikacji z docelową publicznością."

3. Przykładowy profil

"Zmotywowany Menedżer ds. Mediów społecznościowych z trzyletnim doświadczeniem, dużymi zdolnościami analitycznymi i zainteresowaniem kampaniami w mediach społecznościowych. Mam wzorowe umiejętności komunikacyjne i interpersonalne. Dobrze radzę sobie z zadaniami pod presją, gdyż jestem skupiony na osiąganiu celów."

Umiejętności w CV 

W trakcie całej naszej kariery zawodowej wykształcamy w sobie wiele umiejętności. Pisząc swój życiorys, warto przedstawić je w jak najatrakcyjniejszy sposób. Szczególnie tutaj, gdzie na Twoje CV marketing patrzy uważnie pod każdym kątem. 

Znaczenie będą miały nie tylko twarde kompetencje takie jak obeznanie branżowe czy wiedza merytoryczna. W grę wchodzi również Twoja osobowość, czyli tzw. kompetencje miękkie. Dla łatwiejszego rozróżnienia tych umiejętności możesz przyjrzeć się poniższym przykładom.

Umiejętności twarde w marketingu

  • Analiza i analityka danych (Google Data Analysis & Analytics) - Marketing jest niczym bez liczb oraz analizy. Musisz być w stanie obliczyć sukces swoich działań marketingowych. Tu nie chodzi jedynie o zbadanie statystyk, ale o znalezienie wszystkich ważnych informacji, które pomogą zrozumieć zachowania klientów. Analiza pomoże Ci zbadać najnowsze trendy oraz najczęściej wyszukiwane treści.

  • Zarządzanie projektami - Zarządzanie projektami jest niezbędnym elementem w świecie każdego specjalisty ds. marketingu. Praca ta wymaga czasem realizowania kilku projektów na raz. Ważne, aby śledzić wszystko, co się dzieje i wykonywać zadania w efektywny sposób. Oznacza to możliwość dotrzymywania terminów, ustalania priorytetów swojej pracy, śledzenia wkładu innych osób – a wszystko to przy jednoczesnym dostarczaniu doskonałego produktu końcowego.

  • Research - Często będziesz musiał przeprowadzać research, aby tworzyć kampanie, opracowywać strategie i pisać wartościowe treści. Badania te mogą przybierać różne formy. Można przyglądać się kampaniom marketingowym konkurencji lub zgłębiać temat związany z usługami/produktami Twojej firmy. Można również tworzyć listę kontaktów w określonej branży. Umiejętność prowadzenia skutecznych badań z renomowanych źródeł jest niedocenianą, ale ważną umiejętnością, która podniesie jakość Twojej pracy. Dlatego często jest pożądana przez rekruterów.

  • SEO/SEM - Wyszukiwarki to obecnie jedne z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych – wiedza, jak z nich korzystać, ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Twojej organizacji. Świat marketingu w wyszukiwarkach jest ogromny i ciągle się zmienia, a wielu marketerów pracuje wyłącznie w tej przestrzeni. Znajomość podstaw i umiejętność ich wykorzystania jest zatem wymagana.

  • Marketing mediów społecznościowych - Media społecznościowe nadal są jednym z najskuteczniejszych sposobów docierania do klientów. Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, Snapchat, Twitter - to najpopularniejsze portale, które przy odpowiednim użytkowaniu, mogą zwiększyć sprzedaż firmy. Wiedza o tym, jak dostosować komunikaty marki do mediów społecznościowych oraz autentycznie łączyć się z odbiorcami, jest istotną częścią nowoczesnego marketingu.

  • E-mail marketing - Chociaż w ostatnich latach inne formy marketingu ogromnie się rozwinęły, e-mail pozostaje ważnym sposobem komunikacji. Wszyscy marketerzy powinni rozumieć podstawy marketingu e-mailowego, w tym głos i ton, angażujące tematy i silne wezwania do działania.

  • Marketing wizualny - Zazwyczaj działy marketingu zatrudniają dedykowanego projektanta lub zlecają większe projekty agencji. Jednak dla swojego komfortu, warto jest poznać podstawy marketingu wizualnego. Może to znacznie ułatwić pracę, np. podczas wybierania obrazów na stronę internetową czy w razie konieczności wykonania zdjęć na ważnym evencie. Przydatna może się też okazać znajomość bezpłatnych narzędzi do projektowania, takich jak Adobe Spark lub Canva. Dzięki temu będziesz mógł pracować wydajniej, bez konieczności delegowania prostych zadań innej osobie.

  • Google AdWords - System reklamowy, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Twoim zadaniem będzie kierowanie kampanią tak, aby za jak najmniejsze pieniądze dotrzeć do jak największej rzeszy użytkowników. Znajomość obsługi tego internetowego narzędzia będzie mile widziana.

Umiejętności miękkie w marketingu

  • Komunikacja - W swojej istocie marketing polega na komunikowaniu się z odbiorcami. Nic więc dziwnego, że komunikacja jest najlepszą umiejętnością, której potrzebują osoby w tej dziedzinie. Umiejętność wyrażania siebie i przekazywania koncepcji innym w jasny, angażujący sposób będzie niezbędna w Twojej pracy jako marketera.

  • Kreatywność i rozwiązywanie problemów - Kreatywność i nieszablonowe myślenie to cechy pozwalające odnieść sukcesy w dziedzinie marketingu. Nawet jeśli nie jesteś kimś, kto myśli o sobie jako kreatywnym, marketing będzie wymagał umiejętności rozwiązywania problemów z nowych perspektyw i wymyślania innowacyjnych rozwiązań dla rosnących wyzwań.

  • Leadership - Chociaż Twoja pierwsza rola marketingowa prawdopodobnie nie będzie związana z zarządzaniem, przywództwo jest ważną umiejętnością. Zwykle rozwija się ją z biegiem czasu i można ją wykorzystać w dowolnym momencie kariery. W zależności od Twojej roli może to oznaczać przejęcie określonego projektu, pełnienie roli osoby punktowej dla dostawcy lub klienta, czy też pomoc młodszym członkom zespołu w ich pracy. Tej kompetencji na pewno nie może pominąć w swoim CV marketing manager.

  • Dbałość o szczegóły - Twoja praca będzie widziana przez wiele par oczu, niezależnie od tego, czy będzie to post na blogu, grafika w mediach społecznościowych czy opublikowany materiał promocyjny. Dokładność jest niezbędna – zarówno po to, aby zapewnić utrzymanie wizerunku Twojej firmy, jak i po to, aby Twoi klienci otrzymywali właściwe informacje.

  • Umiejętności interpersonalne - Praca w marketingu często oznacza ścisłą współpracę z szerszym zespołem marketingowym, kolegami z innych działów, klientami lub dostawcami. Biorąc pod uwagę, że będziesz często spotykać się z różnymi ludźmi, ważne jest, abyś miał dobre umiejętności interpersonalne i potrafił budować silne relacje zarówno z kolegami, jak i klientami.

  • Zdolność adaptacji - Marketing to szybko zmieniająca się dziedzina, w której stale pojawiają się nowe najlepsze praktyki, narzędzia i standardy. Ponadto zespoły marketingowe często muszą pracować w napiętych terminach i mogą otrzymywać projekty do wykonania w ostatniej chwili. Odnoszący sukcesy marketer będzie zadowolony z tego rodzaju dynamicznego środowiska i będzie w stanie z łatwością dostosować się do zmieniających się okoliczności.

Doświadczenie zawodowe w CV

Ludzie najczęściej nie wykorzystują w swoich życiorysach potencjału sekcji “Doświadczenie”. A przecież można w niej zawrzeć mnóstwo przydatnych informacji. Szczególnie takich, które wyróżnią się na tle pozostałych aplikacji i przykują uwagę osób rekrutujących.

Podając swoją historię zatrudnienia, powstrzymaj się od wymieniania swoich ról pełnionych w poprzednich firmach. Zamiast tego, pokaż, jak wyglądała ścieżka Twojego rozwoju. Możesz zatem przedstawić odpowiednie statystyki, jeżeli takimi dysponujesz. 

Nie zapomnij także wspomnieć o swoich osiągnięciach na poszczególnych etapach kariery. Będą one punktowały w trakcie rekrutacji, wskazując na Twoje aspiracje oraz determinację do pracy. 

Powinieneś także używać standardowych terminów branżowych, aby podkreślić swoją wiedzę w tej dziedzinie. Posługując się specjalistycznymi słowami, natychmiast wzbudzisz zaufanie i zaprezentujesz swój profesjonalizm.

Takie CV marketing jako branża z pewnością bardzo doceni, gdyż jest to dziedzina lubiąca konkrety.

Edukacja w CV

Każdy zaczyna swoją karierę od edukacji. Podziel swoją historię edukacji na daty od najnowszej do najstarszej. Nazwij swój stopień wykształcenia i śmiało posłuż się tytułem naukowym. 

Jeżeli miałeś okazję studiować kierunek związany z marketingiem, koniecznie wspomnij o tym w swoim życiorysie. Dla rekruterów będzie to oznaczało, że branża nie jest Ci obca. Co więcej, będzie to dowód na to, że stale interesujesz się wybraną przez siebie dziedziną i zależy Ci na rozwoju w tym kierunku.

Osiągnięcia

Osiągnięcia zapisane w CV stanowią o Twojej chęci rozwoju i nieposkromionych ambicjach. Te z kolei są ogromnie cenione wśród pracodawców w branży marketingu. Osiągnięcia reprezentują Twój poziom profesjonalizmu. Są dowodem na nieustanne dążenie do realizacji wyznaczonych celów i podejmowania nowych wyzwań.

Podczas pisania życiorysu, nie warto skąpić dobrych słów o samym sobie. Jest wręcz wskazane, aby pochwalić się dotychczasowymi dokonaniami. Podkreśl szczególnie te sukcesy, które osiągnąłeś dzięki kompetencjom cenionym na stanowisku, na które aplikujesz. 

Ponadto, jeżeli jest to np. marketing manager CV, powinno zawierać jak najwięcej informacji w liczbach. Wówczas przyciąga ono uwagę rekruterów i jest najbardziej przekonujące. Np. “W przeciągu 6 miesięcy, zwiększyłem konwersję strony internetowej o 70%”

Kursy i certyfikaty

Kursy, szkolenia i zdobyte certyfikaty mogą okazać się przepustką na stanowisko, o które się ubiegasz. Marketing to branża, w której podczas rekrutacji ma miejsce niemała konkurencja. Czasami, w ostatecznym etapie wyboru, osiągnięte dyplomy mogą mieć decydujące znaczenie. W szczególności te związane z interesującą Cię branżą.

Dodanie kursów rozwoju zawodowego lub konferencji, w których uczestniczyłeś, może wyróżnić Cię na tle pozostałych kandydatów. Poza tym dodatkowe kursy pokazują Twoją pasję i zaangażowanie oraz determinację potrzebną w tym zawodzie. 

Warto więc przypomnieć sobie o swoich zdobytych certyfikatach i załączyć je do swojego CV marketingowego. Zwłaszcza kiedy nie masz na swoim koncie dużego doświadczenia w tym zawodzie, konkretne szkolenia mogą zastąpić tę ścieżkę zawodową. Nigdy nie wiadomo, czy nie okażą się znaczące. 

Referencje w CV

Referencje to zazwyczaj dane (imiona, nazwiska, adresy, nr kontaktowe) osób, najczęściej szefów, z którymi pracowałeś przed aplikowaniem na nowe stanowisko. Zawiera się w nich również opinię o Tobie jako pracowniku.

Referencje pomagają rekruterom w trakcie selekcji zweryfikować potencjalnego pracownika. Jeżeli poprzedni pracodawca wystawia Ci referencję, wówczas rekomenduje Cię jako pracownika i potwierdza on Twoje kompetencje. Teraz coraz częściej możesz zostać poproszony o dane kontaktowe do Twoich byłych szefów, aby obecni sami mogli zweryfikować rzetelność Twojej osoby.

Zamiast załączać do swojego CV osobnego pliku z referencjami, stwórz taki punkt na etapie pisania życiorysu. Tworząc swoje CV, możesz od razu zamieścić tam sekcję “Referencje” wraz z potrzebnymi kontaktami. Nabierzesz w ten sposób wiarygodności i dasz do zrozumienia, że nie masz nic do ukrycia. Tym samym szybciej zwrócisz uwagę rekruterów, którym oszczędzisz odszukiwania załączników. Pamiętaj, że przed wykorzystaniem danych swoich byłych pracodawców, warto najpierw się z nimi skontaktować i poprosić o zgodę.

Języki w CV

W marketingu znajomość języków obcych jest bardzo ważna. Praca w tej branży wiąże się z nawiązywaniem kontaktów, nie tylko z osobami z Polski. Oczywiście wszystko też zależy od stanowiska i firmy, do której aplikujesz. Warto jednak mieć na względzie, że posługiwanie się więcej niż jednym (ojczystym) językiem, zawsze stanowi cechę dodatnią.

Określ stopień, w jakim komunikujesz się danym językiem. Czy jest to A1. A2, B1, B2, C1 czy może C2? Dasz w ten sposób pracodawcy do informacji, że praktykujesz i znasz go bardzo dobrze. Aby jeszcze lepiej zwrócić uwagę na swoją znajomość języka obcego, możesz tę informację przedstawić graficznie, na przykład za pomocą paska postępu.

 Klauzula

W każdym CV musi znaleźć się klauzula poufności, która jest oznaką zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Formuła tej klauzuli czasami się zmienia wraz ze zmianami przepisów. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja klauzula jest zapisana poprawnie, możesz skorzystać z formuł poniżej. Są one zgodne z RODO w 2022 roku.

“Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez (nazwa firmy) w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.”

Istnieje również wersja formuły z powołaniem się na konkretną ustawę. Zawierając tę wersję z podstawą prawną, również nie popełnisz błędu:

“Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”

Klauzula stanowi istotną kwestię. Czasami, nie zawierając jej w swoim CV, możesz stracić szansę na stanowisko, o które się ubiegasz. Aby Twoje CV mogło być wzięte pod uwagę, musisz najpierw wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. 

Podsumowanie

Choć marketing wydaje się bardzo rozległą branżą, to możesz zawalczyć o swoje miejsce w niej dobrze napisanym CV. Musisz pamiętać, że Twój życiorys to także forma autopromocji. Niezależnie czy to marketing manager CV, czy inne stanowisko. Jest to próba sprzedania swojej osoby. 

Warto więc przyłożyć do tej kwestii większą uwagę, jeżeli zależy Ci na zdobyciu dobrej posady. Uzupełniając poszczególne sekcje w swoim CV, rozważ specyfikę swojej branży. Marketing lubi liczby, statystyki oraz wykresy. 

Ponadto nie zapomnij o branżowych terminach, które pomogą Ci zwrócić na siebie uwagę rekruterów. A jeżeli nadal nie wiesz, jak uporać się z napisaniem swojego życiorysu, spróbuj zrobić to z naszą pomocą!

Zdobądź wymarzoną pracę z CVMaker

Szybko i łatwo stwórz profesjonalne CV. Pobierz je w ciągu 10 minut, kiedy i gdzie chcesz!

AddSmallStwórz swoje CV
CheckCircle

Zwiększ swoje szanse na znalezienie pracy z dobrym CV.