CV obsługa klienta / wzór dla doradcy klienta i list motywacyjny

Kiedy się nad tym zastanowić, obsługa klienta na najwyższym poziomie jest niezbędna w każdej firmie, niezależnie od branży. Jeśli firma nie może wspierać i pomagać swoim klientom, trudno będzie utrzymać wysoki poziom retencji. Dlatego potrzebujesz zestawu unikalnych umiejętności, aby być wybitnym przedstawicielem obsługi klienta.

Kiedy tworzysz swoje CV dotyczące obsługi klienta, powinno ono dokładnie pokazywać, z czym możesz sobie poradzić. Niezależnie od tego, czy masz doświadczenie w call center, osobiście pracujesz z klientami, czy też zrobiłeś coś innego, co sprawia, że klienci są zadowoleni z marki, to są informacje, którymi chcesz się podzielić.

Oznacza to skupienie się na ważnych umiejętnościach, takich jak rozwiązywanie problemów, aktywne słuchanie i rozwiązywanie konfliktów. Jednak oznacza to również przeszukanie podania o pracę pod kątem słów kluczowych, które powinieneś użyć w swoim CV. Pokaż, że rozumiesz, czego chce firma i że możesz tego zapewnić już pierwszego dnia.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, nie martw się. Ten przewodnik zapewni wszystko, czego potrzebujesz, aby się wyróżnić i uzyskać pożądaną pozycję. Wtedy, zanim menedżer ds. rekrutacji lub rekruter będzie miał okazję przeczytać Twoje CV, będziesz mieć wielką szansę na dalszy rozwój.

Stwórz swoje CV

Przykładowe CV w zakresie obsługi klienta

Jedną z najcenniejszych metod poznania celu, do którego dążysz, jest zapoznanie się z wzorami CV obsługi klienta. Dają one wizualną reprezentację tego, jaki powinien być format twojego CV. Możesz zobaczyć, co większość ludzi uwzględnia, a czego nie. Daje ci możliwość stworzenia swojego CV bez poczucia przytłoczenia lub zaniepokojenia, że zrobisz coś w niewłaściwy sposób.

W tym przewodniku znajdziesz kilka przykładów CV dla obsługi klienta, które można przeczytać i zobaczyć, do czego dążysz. Ponadto możesz pobrać pełny plik PDF z pełnym CV, aby porównać z własnym. Mając wszystkie potrzebne narzędzia, z pewnością stworzysz idealne CV w tym fachu.

Poniżej znajduje się przykład tego, jak może wyglądać fantastyczne CV w tej branży. Zawiera wszystkie sekcje i szczegółowe informacje o formacie, kolorach i czcionkach, które mogą najlepiej pokazać, że jesteś prawdziwym profesjonalistą. Więc spójrz, pobierz kopię, a następnie czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak napisać CV dla przedstawiciela obsługi klienta.

Jak napisać profesjonalne CV do obsługi klienta w 2022?

Pełny przewodnik po profesjonalnych wzorach obsługi klienta

Tworząc CV dla doradcy klienta, należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Jednym z nich jest właśnie to, jakie informacje należy zawrzeć. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to dokładnie przeczytać opis stanowiska. Zwróć uwagę na opis obsługi klienta w CV. Chcesz mieć w swoim CV wszystkie informacje, które wydają się niezbędne dla rekruterów lub menedżerów zatrudniających.

Słowa kluczowe są istotną częścią tego procesu. Prawda jest taka, że większość nowoczesnych firm korzysta z systemów śledzenia kandydatów. Jest to komputer, który „czyta” CV i określa, jak blisko jesteś idealnego kandydata. Ponieważ komputery nie myślą w taki sam sposób jak ludzie, odbywa się to poprzez wyszukiwanie określonych słów kluczowych.

Twoje CV dotyczące obsługi klienta powinno zawierać słowa, które wydają się niezbędne dla firmy. Ale upewnij się, że robisz to w sposób, który sprawi, że CV będzie łatwe do przeczytania i zrozumienia. W końcu chcesz przejść przez system komputerowy, ale następnym krokiem jest przeczytanie dokumentu przez człowieka. Nie ryzykuj, że będzie to wyzwanie.

Poniżej omówię wszystkie sekcje, tak aby, było to dla Ciebie zrozumiałe:

  • Twoje Informacje Kontaktowe;
  • Jaki jest twój cel? Podsumowanie;
  • Informacje o Twoim dotychczasowym doświadczeniu zawodowym;
  • Szczegóły dotyczące Twojego wykształcenia;
  • Lista Twoich umiejętności obsługi klienta;
  • Referencje;
  • Zainteresowania;
  • Zdjęcie, dodać, czy nie?.

Sekcja #1 - Informacje kontaktowe

Największym błędem, który jest popełniany przez naszych klientów to źle wpisany e-mail. Zdarza się, że klient ma nieprofesjonalny dyskredytujący, co powoduje, że CV ląduje do kosza ale czasami jest to związane, z tym, że jest błędny. Tak, więc zdarza się, że wysłany e-mail z propozycją rozmowy kwalifikacyjnej nawet nie trafił do aplikanta.

Jakie dane powinne znajdować się w tej sekcji?

  • Imię, Nazwisko;
  • Adres zamieszkania (nie zameldowania, no chyba, że tam mieszkasz);
  • Numer telefonu;
  • Dokładny adres e-mail;
  • Link do portfolio/strony/ lub LinkedIn.

UNAT_WaDehdExArJsA35b9rlCY4xzUwvqk6ygslD_j_c7J-xw1IH27FfmGwQmV73RN-_Lv7cl2fi3SCMn5Za4lF20mfsJxWAusAnbJDBhTvuP0VPo6m5V1JUePglNQAMf7h55c6lTcVLfA5ggA

Sekcja #2 - Jaki jest Twój ce? Podsumowanie

Pierwszą sekcją w CV, którą zobaczy rekruter to sekcja z “Podsumowaniem”, a wiesz jak pierwsze wrażenie jest ważne, dlatego zadbaj o ten profil.

Ważne jest, aby zadać sobie poniższe pytania:

  • Kim jestem?
  • Jakie mam doświadczenie zawodowe? Czy coś może być przydatne dla przyszłego pracodawcy?
  • Jakie mam wykształcenie?
  • Co robię dobrze? Co jest moim atutem?
  • Co mogę wnieść do nowej firmy?
  • Jaki jest mój cel zawodowy?

Na podstawie odpowiedzi postaraj się napisać profil, który w skrócie (3/4 linijki) będzie zawierać słowa kluczowe zawarte z opisu stanowisko.

Przeczytaj dokładnie stanowisko i  wymień wszystkie umiejętności miękkie, które udowodnią, że jesteś odpowiednią osobą na aplikowane stanowisko.

Przykład profilu znajdziesz poniżej;

fy-PAbALSBWKMY4LiQz-YRy0s9u_mMTJl-vCXNNRAaNlTF38cli4UyT37eYZb3CCV2TDKphdCL7XG8AYsqElS26OXjG7y9gDhH_9H2-CSF8hx6iR81jie1Ug45XS2op9SkIEqEFSRUtwqlOBKQ

Sekcja #3 - Informacje o Twoim dotychczasowym doświadczeniu zawodowym

Twoje doświadczenie zawodowe powinno być wymienione chronologicznie od najnowszego do najstarszego. Najlepiej zacząć od odpowiedzialności i od osiągnieć.

Przykład:

Sekcja 4: Wykształcenie

Wykształcenie powinno być zawsze zawarte w CV, nawet jeśli masz wieloletnie doświadczenie. Podczas gdy niektóre stanowiska obsługi klienta wymagają dyplomu ukończenia szkoły średniej. Jeśli jednak taki masz, wymień go. Ci, którzy mają stopnie naukowe z uniwersytetu, mogą usunąć informacje o szkole średniej i wymienić tylko swoje stopnie i odpowiednie certyfikaty.

Przykład:

Sekcja #5 - Lista Twoich umiejętności obsługi klienta

Branża obsługi klienta wymaga od pracowników wielu miękkich lub interpersonalnych umiejętności. Niezależnie od tego, czy kontaktujesz się z klientami osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail lub czatu online, ważne jest, abyś był w stanie nawiązać kontakt z innymi na poziomie ludzkim. Klient powinien czuć się tak, jakby wchodził w interakcję z kimś, komu naprawdę zależy i chce rozwiązać jego problem.

Rozwijanie tych umiejętności obsługi klienta i podkreślanie ich podczas rozmowy kwalifikacyjnej może pomóc Ci wznieść się ponad konkurencję na rynku pracy.

Czym są umiejętności miękkie?

Umiejętności miękkie to cechy osobiste, cechy osobowości, nieodłączne sygnały społeczne i zdolności komunikacyjne potrzebne do odniesienia sukcesu w pracy.

Umiejętności miękkie charakteryzują sposób, w jaki dana osoba wchodzi w interakcje w swoich relacjach z innymi.

W przeciwieństwie do twardych umiejętności, których się uczymy, miękkie umiejętności przypominają emocje lub spostrzeżenia, które pozwalają ludziom „czytać” innych. Są o wiele trudniejsze do nauczenia, przynajmniej w tradycyjnej klasie. Są też znacznie trudniejsze do zmierzenia i oceny.

Umiejętności miękkie obejmują postawę, komunikację, kreatywne myślenie, etykę pracy, pracę zespołową, networking, podejmowanie decyzji, pozytywne nastawienie, zarządzanie czasem, motywację, elastyczność, rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie i rozwiązywanie konfliktów.

Oto kilka przykładów dobrych umiejętności obsługi klienta:

  • Komunikacja
  • Współpraca
  • Cierpliwość
  • Umiejętność podejmowanie decyzji
  • Empatia
  • Zarządzanie klientami
  • Umiejętności analityczne
  • Logiczne myślenie
  • Wysoka kultura osobista

7kuTFmeVUB3x1PJKskvQ-qqMbsYeUoFwVQpijhKKyJgetefrqGu5Tym-U-Up3c6pMJ7d6UVhNT5HBaEmASd0yEhWoc-DmxuN2drYjaEmy3ahGKM8OOwV4_3ioW0NxTHg24KcqzxLMmG2nfA5kg

Sekcja #6 - Zainteresowania

Jedna z sekcji, która jest często pomijana a bardzo pomagająca w łamaniu lodów podczas rozmowy kwalifikacyjnej ułatwiającej znaleźć wspólny język pomiędzy rekruterem a aplikantem.

Lista twoich zainteresowań odgrywa rolę w zademonstrowaniu, w jaki sposób będziesz odnosić się do kultury firmy. Wszelkie zajęcia pozalekcyjne, które wspierają to, co wiesz o kulturze, są niezwykle istotne i powinny znaleźć się w Twoim CV

Sekcja #7 - Zdjęcie, dodać, czy nie?

Jest kilka powodów dla których warto dodać zdjęcie, jedno to, fakt, że dzięki nim rekruter będzie umieć rozpoznać Ciebie kiedy będziesz czekać na recepcji.

Zastanów się nad zatrudnieniem profesjonalnego fotografa – wyniki mówią same za siebie i nie są tak drogie, jak mogłoby się wydawać.
Dopasuj swoje CV/zdjęcie CV do zdjęcia na LinkedIn – Pracodawcy, którzy przeglądają Twoje CV, a następnie przeszukują Cię na LinkedIn, szybko rozpoznają Twoją „osobistą markę”

Ubieraj się zgodnie z rolą/kulturą firmy – Jeśli starasz się zostać bankierem inwestycyjnym, ubierz się. W przypadku innych ról lepiej pasować może biznes casual, a nawet strój typowy dla zawodu (np. kurtka szefa kuchni).

Pamiętaj, że rekruterzy mogą również szukać Cię online za pośrednictwem Google lub platform mediów społecznościowych. Dlatego prawdopodobnie rzucą okiem na Ciebie, nawet jeśli nie dołączysz zdjęcia do CV – dlatego ważne jest, aby każda osoba poszukująca pracy zachowała czysty wizerunek w Internecie.

Powiązane artykuły

Już ponad 112 872 użytkowników przygotowało swoje CV

Dzięki kreatorowi CV Maker możesz w ciągu 15 minut szybko i prosto stworzyć charakterystyczne, profesjonalne CV.

Stwórz swoje CV

Zyskasz o 65% więcej szans na znalezienie pracy